Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komunikace logopeda s dítětem
Laiblová, Tereza ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Text se zabývá problematikou komunikace logopeda s dítětem předškolního věku. Text teoretické části práce řeší vědní obor logopedie, termín narušená komunikační schopnost a dyslalie, její diagnostiku, řečový vývoj dítěte a řeč zaměřenou na dítě. Na pozadí těchto informací se text praktické části práce věnuje analýze komunikace logopeda s dítětem na základě provedeného výzkumu. Text informuje o celkové organizaci hodin logopedie, která přispívá k efektivní práci s dítětem. Popisuje také jednotlivé typy cvičení a aktivit, které logoped s dítětem provádí během logopedické terapie. Důraz klade na individuální rozdíly mezi pozorovanými dětmi. Text se dále snaží o analýzu verbální a neverbální komunikace logopeda, všímá se různých praktik, které logoped užívá k fungující komunikaci s dítětem. K získání potřebných dat a informací jsme provedli výzkum a v jeho rámci jsme aplikovali případovou studii. Vstříc nám vyšla jedna mateřská škola ve středočeském kraji. Pro zachování anonymity zúčastněných dětí neuvádíme přesný název a lokaci mateřské školy. Z žáků mateřské školy byly vybrány celkem čtyři děti (dva chlapci a dvě děvčata), které se účastní individuální logopedické terapie. Z hodin výuky logopedie byly pořízeny videonahrávky. Každé dítě bylo natočeno celkem dvakrát (dvě třicetiminutové terapie)....
Efektivní logopedické poradenství při terapii vývojové dysfázie a jeho využití napříč obory
Veverková, Eva ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativní a augmentativní komunikací u dospělých osob s kombinovaným postižením. Vymezuje teoretické základy zdravotního postižení, konkrétněji pak kombinovaného postižení. Dále popisuje komunikaci osob s kombinovaným postižením a vysvětluje pojmy jako komunikace, narušená komunikační schopnost nebo logopedická intervence u osob s kombinovaným postižením. Hlouběji se zaměřuje na alternativní a augmentativní komunikaci, kdy blíže popisuje její metody a systémy, diagnostická hlediska, nácvik používání nebo její výhody a nevýhody. Hlavním záměrem práce je popsat využívání alternativní a augmentativní komunikace v běžném životě dospělých osob s kombinovaným postižením, a to především v rámci všedních denních činností a také při možnosti vyjádření svých potřeb a pocitů. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou fázích, v první fázi byly zpracovány případové studie dospělých osob s kombinovaným postižením a ve druhé fázi bylo realizováno zúčastněné pozorování a přímá práce s jednotlivými osobami. V závěru práce je charakterizován přínos alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením.
Využití technických pomůcek v logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě
Krajíčková, Iveta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití technických pomůcek při logopedické terapii u osob po cévní mozkové příhodě. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část této práce je věnována charakteristice cévních mozkových příhod a poruchám v oblasti řečové komunikace vzniklým v důsledku prodělání tohoto akutního onemocnění. Nastíněny jsou zde také konkrétní technické pomůcky pro oblast logopedické péče. Empirická část obsahuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, ve kterém bylo užito případových studií. Hlavním cílem bylo zjistit, jaká technická pomůcka byla při terapii užita. Rovněž je v této části práce uvedeno, z jakého důvodu logoped konkrétní pomůcku zvolil, jak probíhalo její užití a také je zde popsán pacientův vztah k využití technické pomůcky při logopedické terapii. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, logopedická terapie, technické pomůcky
Logopedická terapie dyslalie u žáků prvních tříd
Beránková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou komunikačních schopností u dětí mladšího školního věku. Blíže se zaměřuje na logopedickou problematiku dyslalie a s ní spojený odklad školní docházky. Teoretická část práce zahrnuje vymezení základních termínů vztahujících se k oboru logopedie, narušené komunikační schopnosti, podrobněji představuje dyslalii a na závěr shrnuje základní aspekty vstupu dítěte do školy. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum. Cílem praktické části práce je analýza problematiky dyslalie u žáků prvních tříd po ročním odkladu školní docházky. Pro zpracování výzkumného šetření byla využita forma kazuistik sledovaného souboru dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Logopedie, logopedická terapie, dyslalie, odklad školní docházky, narušená komunikační schopnost
Aktuální logopedické přístupy k dětem s Downovým syndromem
Blažková, Markéta ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o konkrétních terapeutických metodách a technikách, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s Downovým syndromem, u kterých se vyskytují symptomatické poruchy řeči. Práce obsahuje kompletní terminologické vymezení Downova syndromu od etiologie, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje doplňující terapie, které přispívají k celkovému rozvoji komunikačních schopností dítěte. Hlavním cílem je analýza logopedické terapie. Tato práce může být inspirací pro logopedy, rodiče, pečující osoby, učitelky v MŠ a ZŠ, kteří s dětmi s Downovým syndromem pracují a chtějí přispět ke zlepšení komunikačních schopností těchto dětí. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou. KLÍČOVÁ SLOVA: Downův syndrom, vývoj komunikačních schopností, narušení komunikačních schopností, logopedická terapie, terapeutické metody a techniky, orofaciální stimulace, myofunkční terapie, doplňující terapie, případové studie.
Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie
Fridrichová, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie si klade za cíl zjistit, jaký vliv má logopedická reedukace na zlepšení komunikační schopnosti u osob se získanou neurogenní poruchou řečové komunikace. Dále zjišťuje, zda sehrává v průběhu terapie role prostředí klienta, jestli je úspěšnost terapie ovlivněna zdravotním stavem pacienta a do jaké míry jsou klienti motivováni k terapii. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z prostudované literatury o neurogenních poruchách komunikace, afázii a dysartrii. Každá kapitola se pak věnuje terminologickému vymezení a definici, etiologii, symptomatologii (u afázie), klasifikaci, diagnostice a terapii. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde stanoveny cíle, uvedena metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a místa šetření. Následuje zpracování čtyř případových studií. U kterých jsou popsána terapeutická sezení a individuální práce s klienty. KLÍČOVÁ SLOVA Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapie
Terapeutické materiály pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie
Severová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti dyslalie u dospělých osob. Nejdříve připomíná složky logopedické intervence, především logopedickou terapii. Poté přibližuje samotnou dyslalii, její etiologii, klasifikaci, diagnostiku a prevenci. Největší měrou se tato práce zabývá terapií dyslalie a jejími specifiky u dospělých. Udává příklady využitelných terapeutických materiálů u nás i v zahraničí a hodnotí situaci materiálů pro dospělé na trhu. Hlavním záměrem práce bylo vytvoření terapeutického materiálu pro dospělé osoby s diagnózou dyslalie. Bylo vytvořeno 100 pracovních listů pro terapii nejčastěji narušených českých hlásek (L, R, Ř, Č, Š, Ž, C, S, Z, ČŠŽ/CSZ). Tyto pracovní listy byly ověřeny v praxi a zhodnoceny několika odborníky. KLÍČOVÁ SLOVA: terapeutické materiály, dospělý věk, dyslalie, logopedická terapie
Návrh skupinové logopedické terapie osob s Parkinsonovou nemocí
Kochová, Klára ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je věnována shromáždění a popisu konkrétních činností, které rozvíjejí či procvičují jednotlivé logopedické obtíže typické pro osoby s Parkinsonovou nemocí. Hlavní teoretické oblasti se týkají popisu Parkinsonovy nemoci a hypokinetické dysartrie (tj. porucha řeči spojená s Parkinsonovou nemocí), specifik práce se skupinou seniorského věku, Společnosti Parkinson, místě logopedické terapie ve Společnosti a jednotlivým komponentům logopedické terapie u osob s Parkinsonovou nemocí. Následující praktická oblast pak předkládá již konkrétní činnosti spolu s jejich podrobným popisem. Rozčlenění činností je motivováno jejich cíli, resp. oblastmi, které mají činnosti rozvíjet a procvičovat. Na konci práce jsou uvedeny dvě ukázkové lekce poskládané z konkrétních činností uvedených v předchozích kapitolách.
Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií
Kadrlová, Nikola ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií" se zabývá vývojovou dysartrií a konkrétními terapeutickými metodami, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s touto narušenou komunikační schopností. Součástí práce je kompletní terminologické vymezení dysartrie od etiologie, klasifikace, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje i doplňkové metody, které přispívají k celkovému rozvoji dítěte a pozitivně tak působí na rozvoj řeči. Hlavním cílem je představení možných terapeutických metod a následně zanalyzovat četnost jejich využití v logopedické praxi. Tato diplomová práce může sloužit jako inspirace pro logopedy, kteří povedou terapii s dětmi s vývojovou dysartrií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.